”En lång dag börjar gå mot sitt slut.
Efter en jobbnatt, natten till idag, och med 1 1/2 timmes sömn är de med glädje jag säger hej till soffan och en Billys panpizza..” så mkt han jag skriva igår innan Theo vaknade igen. Sen han jag inte skriva något mer den kvällen och nu är nästa dag på väg mot sitt slut.

Helgen har bestått utav jobb natten till fredag. Och med endast 1 1/2 timmes sömn i bagaget tog vi oss till haga för att hjälpa Emelie och Peder att förflytta deras hem till Sävar. Även där hjälpte vi till och blev kvar ända till kvällen (kristofer blev kvar ända till natten). Numera är dom Sävarbor och husägare till ett jättefint hus.
Idag har vi åter igen varit till Sävar för att hämta hem andra bilen och slutligen håller jag på att natta barnen medan Kristofer är i Vännäs för att köpa min kökssoffa som jag hittade på blocket nyss.

Som sagt var det en lång, men rolig, dag igår och mamma passade barnen. När jag kom hem vid 19 sov Theo men inte Tone. Hon somnade sen ganska snabbt, men Theo vaknade. Han fick sitta i puffen och ha min telefon, helt ovetande om att jag tryckte i mig allt gott jag bara kunde hitta. Ostkrokar, chokladkaka, pannacotta, coca cola. Så trots att han vaknade mitt i min efterlängtade stund i soffan, så fick jag ändå ha de bra.

Theo har förresten fått en till tand, tand nr19. Och den sista tanden, tand nr20, spricker nog igenom vilken dag som helst. Så skönt att alla är ute! Sen kommer de förstås mer när han blir äldre men de tar vi då.

Dom senaste dagarna har Tone gått mer än vanligt. Jag tror att hon, nu först, har kommit på att hon faktiskt kan och då tycker att de går snabbare.
Jag har sagt de förr men jag säger de igen, det är för de mesta fantastiskt att få uppleva alla de faser ett barn går igenom. En del jobbigare än andra, men i slutändan kan jag inte sluta fascineras över dom små liven.

20120819-193502.jpgUnderbara älskade!

20120819-193640.jpg

20120819-193649.jpgBärplockning på Emelie och Peders tomt.

20120819-193830.jpg

20120819-193846.jpgLek på Lycksele camping förra helgen.

20120819-194508.jpg

20120819-194648.jpg