Ta vara på livet och ta vara på varandra, de kan vända fortare än man tror.
2 meter åt ena hållet och jag hade varit utan mina barn.

Jag och barnen mötte upp min mormor på maxi för att handla. När vi åkte från maxi var vi helt ovetande om att en bil några minuter senare skulle bryta mot en trafikregel.

Jag körde av E4:an mot stöcksjö, där är de 70 km/h, en annan bil skulle korsa den vägen och köra ut på E4:an, men han skiter i väjningsplikten eller så ser han mig inte.
Jag hinner se att han inte tänker bromsa, mer än så han jag inte med. Några meter innan så bromsar jag, men våra bilar krockar med varandra. Hans front in i min front och sen klipper jag en vägskylt.

De blev en hård smäll, airbagen utlöstes och jag skrek ”NEEEEJ” och  tokbromsade för att sen springa ut och se att barnen levde. Theo grät men var helt oskadd, Tone likaså.
Jag har fått ett litet skrapsår och bula på smalbenet och de ömmar i nacken. Jag känner nu att jag är lite öm på näsan också som fick sig en smäll av airbagen. Maten som stod på sätet där bak åkte rakt fram och hamnade mellan mig och Tone, jag ska aldrig mer ha något på baksätet som kan skada vid en krock.

Sen kom nog chocken, de var bilar överallt, vi hade ockuperat hela vägen. Mormor kom några bilar efter mig och kunde ta Theo och sen kom Kristofer och tog hand om barnen. Jag fick nackkrage för att stabiliseras och fick åka ambulans till akuten för att kolla till nacken.
I den andra bilen satt en äldre gubbe och en äldre kvinna, han blödde lite lätt från ögonbrynet och klagade över smärta i knäet tror jag.
Men alla överlevde och de är väl huvudsaken!

Bilen då? Ja den går nog inte att laga, så den ser vi inge mer..
Men tur är väl att vi hade en bra bil, ingen airbag där Tone satt och framförallt bra bilbarnstolar så att barnen satt där dom skulle även efter krocken.

Bildern är tagen från www.vk.se

De finns vittnen som såg allt, och de var helt klart inte mitt fel, han stannade inte vid väjningsplikt och de kunde ha kostat oss livet. Tänkt på de alla trafikanter, håll er till trafikreglerna!