Just nu är de inte så tätt mellan inläggen, men de har såklart med de fina vädret att göra. Och nu i veckan är K ledig, så datorn kommer inte i förstahand och då får bloggen lida lite.

I fredags var jag och Theo hos mamma och pappa, där passade vi på att plocka lite blåbär till bullarna jag skulle baka.

Theo i blåbärsskogen

 Vilken succe de var med blåbär, han döck ner i hinken. De visade sig även i blöjan dagen efter 😛

Kristofer på norrbyskär

 

På båten

Igår åkte vi iväg till norrbyn för att ta båten över till norrbyskär. Där åt vi en god skärgårdsbuffe och gick sedan runt och tittade medans Theo sov.
Sen smet vi in hos mor&far och bjöd in oss på middag. De var jätte gott som vanligt och magarna var proppfulla när vi åkte därifrån. Theo kom inte säng förän efter 22.00, men vad gör de när de är sommar och semester? 🙂

 

Hos mor&far

 

Busar med Nelson

 

Skönt att få springa barstjärt

 

Theo hjälper mormor med jordgubbarna

 Idag har jag bakat blåbärsbullar och vanliga bullar. Annars har de inte hänt så mycket, Theo har haft pyjamas nästan hela dagen, förutom när han badade och när han skulle ut och titta på fyrhjulingarna på åkern nedanför.
En mysdag har vi haft helt enkelt.
Till veckan hade jag tänkt baka en till sats bullar faktiskt. K äter extremt mycket bullar och om bebisen tänker vänta i 5 veckor med att komma ut så räcker de nog inte med en sats. Men förhoppningsvis är de bara 3 veckor kvar och då har vi frysen full med bullar och är redo för besköare.

Bullbak

 

Han var duktig på att baka

 

Han bakade så mycket att han vart trött och fick vila hos pappa

 

Han somnade under själva gräddningen och vaknade lagomt tills de var fikadax

 I veckan ska vi försöka hitta på lite roliga saker.
Jag älskar kräftor och på onsdag ska vi ha kräftskiva här hos oss, mumma!! Sen kommer förhoppningsvis Theos kusin Nellie upp och hälsar på oss några dagar. Eventuellt åker vi till lycksele och går på dollarstore. Vi hade tänkt gå på djurparken, men jag tror att de blir jobbigt för mig att gå där med tanke på alla backar upp och ner för att titta på djuren. Är det regningt någon dag så kanske vi tar oss till badhuset och plaskar.

Vi hoppas på en bra vecka 🙂 Kram