Så var det måndag igen och en ny vecka.
Veckans planer är att försöka hålla oss friska tills på torsdagkväll för då beger vi oss till åsele. Theo har ont i munnen och de ser allmänt irriterat ut därinne, de är som vitt på insidan utav läpparna och tandköttet ser rött ut. Och våran vän Anne och hennes Milia har fått magsjuka.. Vi skulle egentligen ses nu på onsdag, men jag vet inte om jag törs de nu när dom har varit sjuka, vi får se.
Hoppas iaf att vi håller oss friska till helgen och åsele marknad. De är ju Kristofers stora höjdpunkt på året. Alla åselebor återvänder hem och de är en stor fest hela helgen. De blir något lugnare för min del med den enorma kulan på magen, men man kan ha roligt ändå.

Förra året var Theo bara en liten skorv som låg i vagnen hela åsele marknaden. I år ska han springa omkring i dessa tuffa pjucks som han fick av mig och mamma/mormor.

Tidigare har han bara gillat sina crocs och de har varit dom enda skor han ska ha på sig. Men dom här funkar också, och tur var väl de när man köper barnskor för 500 kr.. De unnar jag inte ens mig själv, och han kommer växa ur dom på ett kick!

Nu till helgen är de iaf 5 år sedan som jag raggade upp Kristofer på pizzerian i åsele, där han jobbade under marknaden. Hör och häpna, de var faktiskt jag som tog första steget och de gick ju bra. 
5 år senare änländer vi till marknan med vårt mirakel, Theo, och en till på jäsning, så nog lyckades jag alltid 😛 De måste nog firas med familjen och en pizza på självaste pizzerian där vi träffades!

Så nu håller vi tummarna på att vi får kalasväder i inlandet och att vi håller oss friska! 🙂